Projekti kirjeldus

Projekti lühikokkuvõte
Projekti sihtrühmaks on 1. septembril 2012 vene õppekeelega Kohtla-Järve Ahtme Gümnaasiumi 9. klassi õppima asuvad noored ning eesti õppekeelega Avinurme Gümnaasiumi 8. ja 9. klassi õppima asuvad noored. Õpilasi on 30 -15 õpilast Ahtme gümnaasiumist ja 15 tugiõpilast Avinurme gümnaasiumist.
Sihtrühmaks on valitud just 9. klassi õpilased, kuna 2012/2013 õppeaastal tuleb neil sooritada põhikooli eesti keele tasemeeksam (B1), mille edukas sooritamine võimaldab taotleda Eesti kodakondsuse saamist. 
Paljud õpilased ei kasuta suvisel koolivaheajal eesti keelt või kasutavad seda vähe, kuna on pärit vene kodukeelega peredest. Kohtla-Järvel, kus õpilased elavad, on vähe eesti keelt kõnelevaid eakaaslasi. Ka on Kohtla-Järvel elavatel noortel eelarvamusi Eestimaa ja eestlaste suhtes. Projekt aitaks õpilastel eelarvamustest vabaneda. Projektis osalemine võimaldab õpilastel leida eesti keelt kõnelevaid sõpru ja motiveerib neid õppima ning aktiivsemalt kasutama eesti keelt. 
Projektis osalevad õpilased saavad eesti keelest aru, kuid ei julge kooliväliselt eesti keeles suhelda. Projekt aitaks õpilastel muutuda julgemateks ja aktiivsemateks keelekasutajateks läbi suhtlemise eesti keeles kõnelevate eakaaslastega Avinurme Gümnaasiumist.
Ahtme gümnaasiumi õpilased on juba käinud Avinurme Gümnaasiumis jõululaadal. Õpilased leidsid kiiresti ühise keele. Ühised tegevused aitasid eakaaslastega kontakte luua.
Samas arendab projekt ka tugiõpilasi: laiendab nende teadmisi Eesti ühiskonnast, arendab sallivust ning pakub võimalusi edasiste omavaheliste kontaktide loomiseks. 
Projekti tegevused keskenduvad neljale teemale: 
1. Ühiskond ja valitsemisstruktuurid; 
2. Kodanik ja riik; 
3. Eesti kultuur, rahvakunst, traditsioonid ja ajalugu; 
4. Loovus ja ettevõtlikkus. 

Projekti eesmärgid on:
- laiendada õpilaste teadmisi Eesti ühiskonnast, valitsemisstruktuuridest; 
- tutvuda linna- ja maaelu eripäraga;
- äratada huvi eesti keele ja kultuuri vastu;
-kasvatada igas õpilases kodanikuteadlikkust sõltumata tema päritolust ja rahvusest, sest iga Eestis elav inimene on oluline Eestimaa arengu jaoks; 
- äratada huvi Eesti kodakondsuse, kodanikupäeva tähistamise ja kultuuri vastu; 
- kinnistada kodanikupäeva traditsiooni;
- luua suhtlemist hõlbustavaid situatsioone eri rahvusest teismeliste vahel;
- pakkuda eri rahvusest noortele võimalusi omavaheliste püsikontaktide loomiseks, ühiseks arendavaks tegevuseks;
- arendada tolerantsust teisest rahvusest inimeste ja nende kultuuri vastu;
- kujundada oskusi, teadmisi, hoiakuid eesti keele omandamiseks;
- võimaldada õpilastel kasutada aktiivselt eesti keelt;
- arendada sallivust mitmekultuurilises kollektiivis;
- mitmekesistada keele õppimist.
Projekti lõpuks mõistetavad õpilased paremini ja aktsepteerivad kultuurilist mitmekesisust. Suureneb erinevate rahvuste vaheline sallivus. 
Seega lähtub projekti eesmärk otseselt konkursi üldeesmärgist - laiendada õpilaste teadmisi Eesti ühiskonnast, väärtustada Eesti kodakondsust ja kodanikuks olemist, kinnistada kodanikupäeva traditsiooni ning arendada sallivust mitmekultuurilises kollektiivis, pakkuda eri rahvusest noortele võimalusi omavaheliste kontaktide loomiseks, ühiseks tegevuseks.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar